Spring til indhold

Lene Terp siger farvel efter forårssæsonen

Efter tre år i Fortuna Hjørring, tager cheftræner Lene Terp midt i juni afsked med det nordjyske:

Det har været nogle spændende år med masser af gode oplevelser. Jeg har nydt at arbejde med truppen. Fortuna har en god blanding af danske og udenlandske spillere – og af rutinerede profiler og unge talenter. Det har jeg befundet mig godt i, siger Lene Terp, der sammenlagt har været træner i 20 år – heraf 10 år i kvindeligaen.

Fortunas formand og direktør i Fortuna A/S, Karina Bech Jensen, giver Lene rosende ord med på vejen:

Lene har været en fantastisk dygtig træner. Hun har sikret os “The Double” sidste sommer, hun har ført os til ottendels-finalen i Europa Cuppen og har frem for alt været med til at sikre et højt træningsniveau i truppen. Vi ønsker hende alt muligt held og lykke fremover.

Inden Lene kom til Hjørring i juli 2023 var hun landstræner for Færøernes kvindehold. Da det danske kvindelandshold tog sølvet med hjem fra
Europamesterskabet i Holland i 2017, var det med Lene Terp som assistenttræner.

Herudover har Lene været cheftræner hos Kolding Q og SønderjyskE Fodbold, talentchef for pige- og kvindefodbolden hos Dansk Boldspil-Union og træner på Oure Sportsefterskoles pigefodboldlinje. Hun har også været assistenttræner hos University of Michigan.

Kampen mod FC Nordsjælland den 13. juni bliver Lenes foreløbige sidste som træner:

Nu skal jeg noget andet. Jeg har ikke et nyt trænerjob i ærmet. Jeg glæder mig først til at holde fri og dernæst til at overveje, hvad jeg vil fremadrettet.

Fortuna Hjørring offentliggør i løbet af juni, hvem der skal overtage jobbet som cheftræner.

Lene Terp blev i efteråret indlemmet i Hall of Fame. Efter kampen den 13. juni stopper hun i Fortuna Hjørring.

Foto: Bente Poder

    Til toppen